Mivel a Rock 'n' Roll a lázadás és az üzlet sajátos elegye, talán nem is annyira meglepő, hogy a nyomtatott sajtó agóniája idején vág bele a híres amerikai zenei kiadó egy olyan kis országban lapkiadásba, mint Horvátország.
Kis ország, de nem elhanyagolható méretű nyelvi közösség a piaci célpont. A szerb, a bosnyák és a montenegrói valamint a horvát között lénygében csak nyelvjárásbéli az eltérés. A macedónok kicsit kisebb nyelvi nehézségek árán, míg a szlovének valamennyi horvát nyelvtudással hasonlóan képesek olvasni a lapot, mint ha az anyanyelvükön jelenne meg. Így, mint a legtöbb magazin, a Rolling Stone is szinte kivétel nélkül megjelenik a volt Jugoszlávia többi országában is.
Az első szám is volt jugoszláv felütéssel indít és egy régivágású horvát rocker, Goran Bare került a címlapra, aki végigjárta a műfaj nagyjai életét gyakran megkeserítő, önpusztító életmódból adódó kanosszát. Több drog- és alkoholelvonókúrán van túl, első felesége pedig herointúladagolásban hunyt el.
Az újság külföldi terjesztése még döcög. A Facebook-oldalukon is elnézést kértek, hogy az október 18-i első szám nem érkezett meg a szerbiai kioszkokba, de ígérik, hogy a második számmal már nem lesznek ilyen gondok.
Manapság egy nyomtatott újságnál már a második szám kiadását megérni is komoly teljesítmény, bízunk benne, hogy a horvát Rolling Stonenak ennél jóval több sikerül.
A 25 országban megjelenő lap amerikai anyakiadásának a közelmúltban rövid távon bejött az a kisebbfajta botrány okozása, amikor is a bostoni merénylő fiatalemberről olyan szexi címlapképet hoztak le, amilyet minden feltörekvő rocker megirigyelhetne. Bármennyire is elítélték szinte minden médiában a szerkesztőséget, az a szám az átlagosnál kétszer nagyobb példányszámban kelt el.
Meglátjuk, vajon tud-e olyat nyújtani akár a könnyűzenei jugonosztalgia vonalán (a hetvenes-nyolcvanas évek jugoszláv rock 'n' rolljáról él az a legenda,hogy a brit mögött Európa második legnagyobb rockszcénája volt), amiért a fogyasztók áldoznak elég pénzt. Arra meg még jobban kíváncsi vagyok, hogy a tinédzserek és a huszonévesek találnak-e benne olyasmit, amiért az interneten ingyen megszerezhető tartalom ellenére megvásárolják.
Mindenesetre érdekes kísérlet.