Pepita Croatia

Horvátország talán a legizgalmasabb szomszédunk, ezért megérdemel egy blogot!

Friss topikok

Címkék

abszurd (1) adóeltitkolás (1) Adria (9) aknamező (1) alapítvány (1) állatkínzás (1) állatvédelem (1) állatvilág (2) angelina (1) anorexia (1) Armada (1) ateizmus (1) átverés (1) autólopás (1) autópálya (2) autópályakezelő (3) Bajic (2) baleset (4) ballagás (1) bizarr (45) blog (1) Bosznia (5) bosznia hercegovina (4) brad pitt (1) britek (1) bugyi (1) buli (3) bulvár (1) bunda (1) bűnözés (18) bűnügy (6) csalás (4) csehország (1) csempészés (1) cukiság (2) Dalmácia (23) defláció (1) diákcsíny (2) Dinamo (1) Dioki (1) diszkrimináció (1) dráma (1) drog (2) dubrovnik (1) dzsihad (2) egészségügy (4) egyház (8) éhhalál (1) elektromos motor (1) elnökválasztás (2) emberölés (1) erőszak (1) Eszék (1) étel (1) EU (2) EU-s forrás (1) eutanázia (1) Facebook (3) fegyver (2) fehérmenű (2) fesztivál (1) fiatalkorú (3) film (1) foci (23) fürdés (2) gasztroblog (1) gazdaság (5) glamour (1) gólya (2) gyermek (3) gyilkosság (3) gyűlöletbeszéd (4) háború (10) háborús bűnös (3) haláleset (1) hálapénz (1) határvita (1) házasság (3) Hernádi (2) híd (1) hirdetés (1) homoszexuális (7) horvátellenesség (3) horvátok (1) Horvátország (12) horvát gazdasági kamara (1) hotel (1) huffington post (1) humor (4) hvar (1) időárás (1) időjárás (13) igazságszolgáltatás (1) illegális (1) INA (14) Ina (1) internet (1) Interpol (2) iszlám (1) Isztria (4) ítéletidő (2) Izland (1) Jezic (5) jófejség (1) jog (7) jövőkutatás (1) Jugoszlávia (3) kábítószer (3) kánikula (1) Karamarko (1) kegyeletsértés (1) kéjgáz (1) kemping (1) kerítés (1) Kína (1) kisebbség (3) Knin (1) koldusmaffia (1) kolinda (4) kőomlás (1) kormányválság (2) Korruoció (1) korrupció (21) kosárlabda (1) közlekedés (1) kresz (1) kritika (1) krízis (1) külhoni (2) kutya (3) legalizáció (1) legfőbb ügyész (1) Linic (10) maffia (1) magyarok (3) Magyarország (16) marihuána (1) média (3) megcsalás (1) Melania (1) mém (1) menekültek (6) meztelen (3) Microsoft (1) migráció (1) modell (1) Mol (14) munka (1) náci (3) nácizmus (2) nemi erőszak (1) népszavazás (6) norijada (1) nudizmus (1) nyaralás (2) nyomor (1) nyugdíjas (1) Obama (1) oknyomozás (1) olastország (1) Oluja (1) Oroszország (3) pálinka (1) parti (1) pedofil (1) pénzügminiszter (2) per (2) performansz (1) playboy (1) politika (4) prank (1) privatizáció (1) prostitúció (2) publicisztika (2) rákbetegség (1) randi (1) rasszizmus (1) recesszió (1) reform (1) reklám (1) rekord (1) rendőr (1) rendőrség (5) részeg (1) retro (1) rezsi (2) Ricky Gervais (1) Rijeka (4) rolling stone (1) Sanader (2) seselj (2) sibenik (1) sikkasztás (1) sport (3) strand (2) suker (1) Svájc (1) szépség (2) szerbek (2) Szerbia (8) szerelem (1) szex (3) szexi (2) szexizmus (1) szexi 60 éves (1) sziget (2) Szijjártó (1) Szíria (1) Szlavónia (3) Szlovénia (4) techno (1) tengerpart (11) terrorizmus (1) tinédzserek (4) tömegközlekedés (1) történelem (2) tragédia (1) Trianon (1) trollkodás (1) Trump (1) tüntetés (1) turizmus (7) tv (1) twitter (1) UEFA (1) újság (2) Ukrajna (3) USKOK (4) utazás (1) útépítés (1) vahabita (1) vak (1) választások (4) válaszztások (1) vasút (1) vélemény (3) vitorlás (1) vízdíj (1) Vukovar (7) WC (1) Zadar (1) Zágráb (3) zaklatás (2) zene (1) zlatan (2) Címkefelhő
">

'Facebook'

Dzsointtól a zombiig

2014.03.09. 10:33 Zrinski Miki

A marihuána tönkretette a családomat és a pszichiátriára juttatta a fiaimat


Horvátországban a marihuána legalizálása mellett több politikus is kardoskodik. A legismertebb közülük Mirela Holy, korábbi környezetvédelmi miniszter. A szer saját fogyasztási célú, csekély mennyiség birtokolása már évek óta nem bűncselekmény, csupán szabálysértés. A legalizációnak új lökést adott, hogy az amerikai Washington és Colorado szövetségi államokban nemrég óta fogyasztható büntetőjogi következmények nélkül ez az ősi tudatmódosító.


Fontos tudni, hogy a kannabisz gyógyhatása régóta ismert. Tudományosan bizonyított, hogy enyhíti a szklerózis multiplexben szenvedők fájdalmait. Alkalmazzák az epilepszia, néhány pszichés betegség, mint a poszt-traumatikus stressz, a Tourette-szindróma (ennek a betegségnek az egyik legbizarrabb tünete a káromkodási kényszer) és még számtalan más betegség kezelésében.


Azonban az éremnek két oldala van. A fű esetleges legalizációjának az árnyoldalairól számol be a Slobodna Dalmacija újságírónőjének, Lenka Gospodnetićnek és Anita Ćudina vörös keresztes dolgozónak nyilatkozó, ötvenes éveiben járó nő (név és cím a dalmát lap szerkesztőségében).


Az anonim interjúalanynak keserű a tapasztalata a családjában előforduló könnyűdrog-fogyasztásról. Mindkét fia regisztrált könnyűdrog-függő. A hölgy férje, gyermekeik apja –aki diagnosztizált PTSC-beteg (poszttraumatikus stressz szindróma) a saját fogyasztásával nem éppen mutatott jó példát a fiúknak. A család mára már szétesett. A hölgy kisebbik fia az anyjával él, ám a nála diagnosztizált súlyos skizofrénia miatt gyakran a spliti pszichiátria ideiglenes lakója.

marihuanamajka.jpgHáttal az édesanya, szemben az interjút készítők


Az apjával füvezett

- Minden akkor kezdődött, amikor Horvátországban kitört a háború. A férjem önkéntesként elment a frontra harcolni, én pedig a nagyobbik, nyolcadikos, és az akkor még egészen fiatal, kisebbik fiammal magam maradtam. A nagyobbik fiam, aki ma 34 éves, már akkor elkezdett kicsapongani. Minden este egy rokon gyerekkel és a barátaival lógott és haverkodás mindig füvescigitől bűzlően végződött.

Nem tudtam kordában tartani, mert lekötött az egészen pici öccse. Mindig letagadta, hogy bármilyen szert is használna, a középiskolában pedig egész szolidan viselkedett. De egy este a mentők hívtak, hogy menjek be azonnal az ügyeletre, mert a fiam tablettákkal túladagolta magát!

Az orvosi zárójelentésében öngyilkossági kísérlet szerepelt, de amikor elbeszélgettem a gyerekemmel, megtudtam, hogy azért szedett tablettákat, mert nem tudott aludni! Az állandó füvezéstől felborult a bioritmusa és alvászavarokkal kezdett küszködni. Mindez a mai napig kínozza.- Számolt be az interjúalany a nagyobbik fia könnyűdrog-karrierjéről. A férfi időközben családot alapított. Most egy adriai szigeten él, ritkán találkozik az anyjával, ám az asszony a mai napig aggódik fia testi és lelki egészségéért.

Azonban a komolyabb gondok kisebbik, jelenleg 23 éves fiával vannak, mondja az asszony, aki egykor sikeres vállalkozó volt, ám manapság már alkalmi munkából tengődik. Keresményét pedig túlnyomórészt fia gyógykezelésére, különféle táplálékkiegészítőkre és vitaminokra költi, hogy visszahozza a normális életbe.

– És hát szerintem az is hozzájárult, hogy idáig jutottunk, hogy a férjem a gyerekeink előtt sodorta be a saját füves cigijeit.



Pszichiátriai ágyhoz kötött

- Életünk filmjét többször lepörgettem fejben. Vajon mit, mikor és hogyan ronthattunk el? Hogy az idősebb fiunkat könnyebben ellenőrizhessük, megengedtük neki, hogy a haverjait nálunk lássa vendégül és az öccse előtt sodorják be a dzsointot.

A férjem, aki a kikezeletlen PTSP-jével időközben elszökött tőlünk, mindig szemet hunyt a kamaszok füvezése előtt, sőt nem egyszer a nagyfiúmmal közösen spangliztak. Logikus, hogy a kisebbik gyerek ezek után a füvezést normális, családi lazításként fogta fel.

Amíg a nagyobb fiamnak az ifjúkori kicsapongásait próbáltam kezelni, időközben a kisebbik is középiskolás lett és sokkal gyakrabban füvezett, mint ahogyan én képzeltem. Mielőtt befejezte volna a középiskolát – ahol korábban kitűnő tanuló volt – egyszer csak "megzakkant". Szerintem valamit a füvébe kevertek, de az is lehet, hogy az összes előzménytől besokallt. A férjem segítségére nem számíthattam, édesanyám pedig - mondhatnám a szomorúságtól – agyvérzést kapott.


Mindeközben meg kellett, hogy keressem a napi betevőt, a kisfiam pedig lerobbant, növényként vegetált. De még ennél is rosszabb volt, amikor paranoiás, hallucinációs és különféle őrült szakaszai váltották egymást. Egyedül az álmatlansága volt konstans.

A legtöbb segítséget a Vörös Keresztnek dolgozó Anita Ćudinától kaptam. Őt akár éjjel is hívhattuk. A fiam öngyilkos vágyakozásai során is az ő nevét emlegette. Az orvosok mindenféle gyógyszert írtak ki a fiamnak. Hol eltalálták, hol nem.


Tudom, hogy a kényszerű, kórházi ágyhoz szíjazott pszichiátriai elhelyezés szörnyen hangzik, de hát olyan állapotba került, hogy attól tartottunk még megüli magát, vagy mást. Szerencsére a terápia egy kiváló orvosnak köszönhetően jól sikerült.

 


A Sátán műve


A kisebbik fiam nem tudott elmenni az érettségi táncmulatságra, mert akkor már súlyos pánikbeteg volt. Pszichésen instabil, mint ha rövidzárlat lett volna az agyában. Mivel az osztálytársai kedvelték, a tanárok pedig a korábbi jó teljesítményét méltányolták, a közös ebédre elment. A tanárok a régebbi jó eredményei alapján átengedték. A sikeres terápiának köszönhetően egyetemi tanulmányokba is belefogott, sőt még a vezetői engedélyét is megszerezte, ám egyszer csak abbahagyta a terápiát.
Az állapota romlott. Kényszerpszichiátriai és pánikrohamos szakaszok követték egymást, önkéntes házi őrizettel vegyítve. Volt egy másfél éves időszak, amikor ki sem mozdult a lakásból.
Szerencsére ma már gyógyul. Verseket ír, zenélni kezdett, és ki is járogat, de az alkoholtól és a drogoktól távol tartja magát, azonban terápiára nem kizárt, hogy élete végéig kell járnia. Utoljára három hónapja feküdt be önként a pszichiátriára. Most már velünk van az Úristen és többé nem félünk! - sóhajtott fel a fiú édesanyja, aki legalizáció-ellenes és az alábbiakat üzeni:

- Ne hagyják, hogy a gyerekeink zombivá váljanak! Lehet, hogy a fűnek vannak hasznos élettani hatásai, de a visszaélés veszélyeinek a kockázata hatalmas; egyetlen normális ember sem szeretné, hogy a gyereke tönkremenjen. Állítsák meg ezt a szörnyűséget, mert a Sátán műve.

 

 

61 komment

Címkék: kábítószer tinédzserek Dalmácia

A bejegyzés trackback címe:

https://croatiapepita.blog.hu/api/trackback/id/tr295850928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ö...mikó? 2014.03.10. 12:26:04

Sajnos nagyon sokan elfelejtik, hogy a fű nem azért veszélyes mert "kapudrog" -ez egy hülyeség, az igazi veszélye önmaga, minden második embernél szorongást és pánikbetegséget alakít ki, ami rosszabb bármilyen rémálomnál, s gyakorlatilag nem gyógyítható, max kezelhető.

gulden 2014.03.10. 12:36:52

Először 20 éves koromba jöttem rá,hogy valami nem stimmel velem...
A következő tüneteim voltak:
kimerültség, a koncentrálóképesség csökkenése, depresszió, zavartság,fogíny-rendellenességek,kóros fogyás,véralvadási zavarok,izomgörcsök,fokozott fogékonyság fertőzésekre,a bőr száraz, repedezett - részben a vashiányos vérszegénység miatt....
Lisztérzékeny lettem!!!!!
Emlékszem,gyerekkoromban nézem ahogy anyám,apám vígan,jóízűen falja a kenyeret,zsömlét....talán ezért gondoltam,hogy nekem is lehet....
De sajnos időközben rájöttem,hogy rászoktam a kenyérre,a péksüteményekre és nem tudok leszokni róluk...
Ezért kérek mindenkit,hogy állítsák meg a sátán eledelét....ne hagyjuk,hogy még több ember élete menjen kárba...tiltsuk be a pékségeket a sátán kemencéjét...

Zrinski Miki 2014.03.10. 12:46:01

@gulden:
egyáltalán nem biztos, hogy ha illegális lenne a "három fehér konyhai méreg" a só, a cukor és a (fehér)liszt, akkor ugyanúgy megosztaná a fehérliszt legalizálása a közvéleményt, mint a marihuána:-)

gulden 2014.03.10. 13:02:08

@Zrinski Miki:
Nem is az a kérdés...hanem megint egy újabb példa arra,amikor mindenki hibás,csak én nem:a jó isten,hogy megteremtette,a díler,hogy árulja,a kormány,hogy nem tesz semmit,a gyerek barátja,akivel elszívták az elsőt..de én nem.
Nekem semmi szerepem abban,hogy nem tanulta meg a mértéket,semmi szerepem abba,hogy lelkileg nem lett elég erős,hogy elviselje az élet nehézségeit pótszerek nélkül,és abban sincs semmi,hogy nem képes elég erőt gyűjteni az a szegény gyerek ahoz,hogy abbahagyja...ezért inkább azokat támadom,akiknek semmi gondjuk nincs vele,azokat, akik tudják mi az mérték,vagy azokat akik mindezt engedélyezik...
pedig azoknak a száma akiknél ez a növény szellemi vagy szervi 'elváltózást' okoz,nem több mint ahány lisztérzékeny van szintén arányaiban....max ennyi a párhuzam..

A nép fia 2014.03.10. 13:04:51

Egyszer megkínáltak egy gandzsával még Londonban. Kettőt-hármat beleszívtam, éreztem, amit érezni kell, majd azt mondtam: én ezért nem adnék egy penny-t sem.

Zrinski Miki 2014.03.10. 13:13:12

@gulden: Szerintem azért nem ilyen egyszerű a kérdés. Van egy tudatmódosító szer, ami illegális. Vannak előnyei és hátrányai, ám akinek az előnyeire egészségügyi okokból van szüksége, az orvosi felügyelet mellett használja, ez tiszta ügy. Viszont aki meg lenne e nélkül, csak rekreációs célzattal használná, ám a káros mellékhatásai részben ismertek, részben vitatottak, akkor velük mi legyen? Másrészt igény van rá, attól, hog yillegális így is- úgy is használják.

Szóval szerintem nehéz okosnak lenni, de nyilván a posztbéli cdaládnál önrés zis volt, hogy idáig jutottak.

A másik legalizáció melletti naiv érv: "Ha legális, akkor azonnal megszűnik a feketekereskedelme." Nos, akkor szűnne meg, ha nulla százalék adó terhelné.

Szóval személy szerint amondó vagyok, hogy a legalizáció mellett és ellen is szólnak érvek.

ö...mikó? 2014.03.10. 13:24:09

@gulden: Az a különbség, hogy a kenyér nem okoz függőséget, ha le akarod tenni, leteszed, van helyettesítő termék. A füvet egy picit nehezebb....

ö...mikó? 2014.03.10. 13:27:10

@gulden: Emellett persze támogatom a legalizációt, pont azért, hogy ellenőrzött körülmények között talán a káros hatások pontos okait és lehetséges gyógymódjait is lehessen vizsgálni, pl. szorongásos tünetek, illetve pánikbetegség kialakulása.

gulden 2014.03.10. 13:27:34

@Zrinski Miki:
Ne haragudj Miki de 11 évig éltem Hollandiába és nekem más a tapasztalatom...én még embert nem láttam ott aki az utcáról veszi a spanglit..
A másik naiv érvre pedig:honnan veszed,hogy 0%adó esetén nem nőne csak az ár?
Most is rengeteg felesleges "kéz"miatt annyi az ára amennyi...ha legalizálják kihullik egy pár résztvevő,amit az adó kompenzál.
Nem lenne egy fillérrel sem drágább..
A tiltás ellen pedig nem sok érv van.
Gondolkodj el azon,hogy minek köszönhetjük ezt a sok fantasztikus dizájner drogot..."c" kategória..és hullanak tőle mint a legyek..vajon miért nagyobb gond ez nálunk mint pl a Benelux államokban...

Gyingizik 2014.03.10. 13:27:56

@gulden: Sajnos nem értetted meg a probléma lényegét. Kamaszkorban, amikor kiforratlan a személyiség, az emberek 80%-a nem ismeri a mértéket. És pont a kamaszkor az, amikor a psziché formálódik. A mai társadalomban a kamaszkor kitolódik akár 23-25 éves korra is. Számos ilyen éretlen ismerősöm van. Sajnos a rendszeres füvezés igenis lehet rizikófaktor ezeknél az embereknél, pláne ha politikai pártok, különféle ideológiák még a lovat is adják alájuk a legalizációval, valamint úgy beállítva a füvezést, mint ami teljesen ártalmatlan, sőt szinte egészséges, hiszen a THC rákgyógyszer, növeli az étvágyat stb.

myr 2014.03.10. 13:28:54

Atyaúristen!! A Sátán maga ülteti a kendert az erkélyemen!!!44négy
Most papot hívjak, vagy rendőrt?

Ami hibás a fiú sorsában:
- a fű, ami érdekes módon másnak nem borítja fel a bioritmusát (pardon, én nem ismerek ilyet)

Ami nem hibás:
- a szétesett család (mint kiderült, nem a fű miatt)
- a mindenféle gyógyszerek (mer'azt orvos adta) ugye "hol eltalálták, hol nem".

gulden 2014.03.10. 13:28:54

@ö...mikó?:
http://életmód-egészség.hu/%C3%A9let-sz%C3%A9nhidr%C3%A1tf%C3%BCgg%C5%91k%C3%A9nt

gondold el ha igazad lenne nem lenne elhízás..

Gyingizik 2014.03.10. 13:33:39

@ö...mikó?: Még csak az kellene, hogy legalizálják. Baromi olcsó lenne, emellett, mivel legális, mindenki elnézőbb lenne a fogyasztásával szemben. (Pláne ilyen kampány mellett mint ami az USAban megy: színészek, politikusok propagálják, mint jófejséget!) Gyakorlatilag nincsen előállítási költsége, jó időjárás esetén akár a kertben is megterem. Emellett 10 gramm keményebb fűtől (zsebben elfér ennyi) 20 ember betép! Nem kell sörös rekeszeket, borosüveget cipelni egy házibuliba stb, mint a piánál. Ha legalizálnák a 13 éves gyerektől a nyugdíjas bölcsészig mindenki azt szívná.

gulden 2014.03.10. 13:33:51

@Gyingizik:
azoknak a száma akik az általad említett problémákkal küszködnek sokkal,sokkal alacsonyabb azoknál akiknek az élete pont a tiltás miatt siklik félre...az arányok miatt nem helyes a tiltás támogatása..hülye ember meg mindig lesz..és olyan is aki nem tudja mi a mérték..az arányok határozzák meg valaminek a tiltását vagy engedélyezeését..

gulden 2014.03.10. 13:35:21

@Gyingizik:
ez nem érv...
az érv az,hogy ahol engedélyezik ott nem szív a 13 éves gyerektől a nyugdíjasig..

Globetrotter2014 2014.03.10. 13:47:07

@gulden: hollandia egy kicsit más. Itt akkor is az utcán vennék ha egy árban lenne, ez van bekódolva az emberekbe.

Ha belegondol az ember, hogy egy sima altatót nem vehet orvosi recept (és felelősség) nélkül, vajon mi lenne ha ezt legalizálnák?

Mik az alternatívák?
1. Használat Orvosi célból: ez nem legalizálás, orvosi indok kell rá (sose legyen nektek ilyen)
2. Full legalizálás (akkor is ha van vmi kontroll): ha jól értem a holland modell lazább mint a nyugtatók esetében. Nem értem miért haladjuk visszafelé. Jelenleg a magyar trafik rendszer a dohányoknál valami hasonló mint ami a hollandoknál van fűre (ha jól értelmezem), vajon mi ezt tudnánk használni? Szerintem a szokásos kelet-európai csőd lenne ebből a modellből nálunk.

Gyingizik 2014.03.10. 13:49:36

@gulden: Szerinted miért legalizálták az USA (egyes államaiban)? (Ahol meg nem ott a zavaros jogi helyzet miatt gyakorlatilag nem büntetik.) 1950 óta használják, 1960-as évek óta mindenki tép, vagy valamikor életében tépett.

gulden 2014.03.10. 13:56:32

@Gyingizik:
Azért legalizálták mert nem volt hatásos a tiltás..mert nem lett tőle kevesebb fogyasztó,és mert megunták ,hogy Hose Armando tartsa el a kastélyát Floridában..
Én inkább azt kérdezném mi okuk lett volna tovább tiltani?

Túrós (törölt) 2014.03.10. 13:59:52

érdekes hogy az összes történet úgy kezdődik hogy a család már rég szét volt esve a csókák meg alapból 40 fajta pszihológiai betegséggel rendelkeztek kvázi a fűtől az lsd-s gázolajig bármit nyomhattak volna az sem segít rajtuk csak ront... bár kérdés hogy egy ennyire elromlott embert meg lehet-e javítani. Az elme nem olyan amint a test hogy csak úgy beforr...

gulden 2014.03.10. 14:02:31

@ZF2: Hát sehol se egycsapásra változtatták meg a törvényeket...egy ilyen lépés megfelelő előkészület nélkül oda vezet ahová írtad..de talán ezért kéne több párbeszéd,kevesebb ilyen hülye cikk mint ez is,és kevesebb olyan címlap mint pl ezek:

www.google.hu/?gfe_rd=cr&ei=Y7cdU-qvHMPa8gehvYHgCg#q=drogot+termesztett&spell=1

a cigarettánál láthatod mennyire bevált a fokozatosság elve.Ha mindent fokról-fokra vezetnek be,már nincs is akkora tiltakozás...

Globetrotter2014 2014.03.10. 14:08:53

@gulden: a cigarettánál más a helyzet, ott egy elterjedt és függőséget eredményező szokást kell visszanyesni. A fű legalizálással ugyanoda juthatunk mi is (akkor is a fizikai fűggőség nem annyira releváns)...

Ráadásul a magyar helyzet specifikus. Az USÁban hagyománya van a liberalizmusnak, az emberek megtanulnak együtt élni a döntéseikkel. Ha nálunk bevezetnék a szabad fegyverviselést a népesség negyede meghalna úgy 2-3 éven belül.

gulden 2014.03.10. 14:18:49

@ZF2:
ezért írtam,hogy fokról-fokra..
a mi párbeszédünk is a fokozatosság első állomása.
Beszélünk róla..az első lépés...és ha valamiben konszenzusra jutunk az lehet a következő lépés..és így tovább..én nem hiszek abba,hogy Magyarországra csak a dilettantizmus vagy a konzervativizmus jellemző...illetve jellemző de nem hiszem,hogy ezen ne lehetne változtatni..
Elsőre abban kell konszenzusra jutni,hogy rájöjjünk a jelenlegi gyakorlat megbukott...és közvetve vagy közvetlenül ennek is köszönhetjük pl a dizájner drogok térnyerését..ami nagyságrendekkel nagyobb és veszélyesebb probléma a spanglizásnál..

♔bаtyu♔ 2014.03.10. 14:28:51

Az, hogy a "család szétesett" az a libsiknél eleve a siker jele. (Kivéve, ha a családfő és a családanya azonos nemű).

Ezért ez a történet libsi szemmel nézve sikertörténet.

Flúgatlan 2014.03.10. 14:49:12

Majd a TASZ megmagyarázza, miért hülye az anyuka.

Örülök az ilyen írásoknak. Undorító a fűlegalizációs nyomulás a médiában.

Globetrotter2014 2014.03.10. 14:57:48

@gulden: de a fő kérdés, miért? Miért legalizáljuk? Miért liberalizáljunk?

Nyilván mindenki szereti a jogbiztonságot, ha az a baj hogy egy rendőr bármikor a zsebedbe teheti a spanglit te meg mehetsz a sittre ez egy komoly probléma.

De az egyén oldaláról: annyi lehetőséged van arra hogy hazavágd magad. Ott a tök legális pálesz. Ott a cigi (még).

Miért nem elég ez? Mivel lesz a dolog jobb az átlagembernek (egyénnek)?

Ha valaki azzal érvel hogy nagyobb jogbiztonságot, átláthatóbb eljárást biztosabb elszokást, az rendben. De a liberlizálással nem tudok azonosulni.

myr 2014.03.10. 15:10:16

Az egyénnek azért lesz jobb, mert nem korlátozzák. Mert megteheti és nem árt vele senkinek.

És ha próbáltad volna, akkor nem a pálinkát ajánlgatnád helyette. Ezzel a hozzáállással legközelebb szórj kakaóport a húslevesbe bors helyett.

Globetrotter2014 2014.03.10. 15:17:52

@myr: de itt nem kajáról beszélünk hanem az önpusztítás egyik tárgyáról. Lásd cigi, lásd pálesz, lásd fű. Ami igenis árt. Saját magadnak.Egyiket sem ajánlom de akárhogy is vannak már káros önpusztító dolgok enélkül is, kár bővíteni.

A saját tapasztalatom szerint a magyarok erre nem elég érettek.

Ha bevezetnénk hogy lehet szabadon ölni akkor sem lenne jobb az egyénnek. Pedig nagyobb lenne a szabadság... (nesze neked is egy kifordított túlzó hasonlat addig is szívjál kakaóport :) )

rasztaszív 2014.03.10. 15:24:48

ma Magyarországon,és szerte a világban a népesség jelentős részét vallási alapú terror fenyegeti.
a tudatmódosítókat fogyasztók büntetésének elve inkvizíciós jogelv,a római jogban nem volt ilyen,az inkvizíció pedig már alkalmazta,máshonnan nem eredeztethető.
a tudatmódosító szerek alkalmazásának vannak veszélyei,ezért szabályozás szükséges,de nem lehet az alapja egy középkori,vallási alapú jogelv.
a problémás fogyasztókkal az egészségügynek kell foglalkoznia,a terjesztőkkel az adóhatóságnak,és szűk körben a rendőrségnek.a forgalmazás betiltása az erősen addiktív,vagy különösen veszélyes szerek esetén indokolt(a svájci rendszer bevezetése,tehát a függők állami ellátása mellett),ebben a körben szükséges az illegális terjesztők büntetése.
az egyéb egészségkárosító szerek forgalmazására most is vannak szabályok,a most tiltott szerek többségére ezek a szabályok vonatkoztathatók.

myr 2014.03.10. 15:32:53

@ZF2: Azt is írtam, hogy nem árt vele senkinek. Ha te tudsz úgy gyilkolni, hogy ember vagy állatban nem teszel kárt, felőlem... :)

Neked ez önpusztítás, másnak csupán rekreáció. Aki (csak) füvezik, nem lesz másnapos, nem fog a detoxban kiközni, nem pusztítja az agysejtseit, mint az alkohollal. Tény, hogy a túlzott használata okoz szervi elváltozásokat az agyban, amelyek a memóriáért felelősek, de ez is visszafordítható.

myr 2014.03.10. 15:45:23

Bocsánat a dupla kommentért, de nincs lehetőség szerkeszteni (legalább is mobil oldalon).

Az én érveim a legalizáció mellett:
- feketepiac visszaszorítása megfelelő árazás használatával
- eltűnnének a cannabisból származtatott veszélyes és bevizsgálatlan designer drogok, mivel már nem lenne rájuk igény
- az előző pont kiegészítéseként: hivatalos minőségellenőrzés
- számottevő adóbevételi forrás
- az tisztességes állampolgár élete nem csúszna ki csak azért, mert talált nála a hivatalos szerv saját fogyasztásra szánt, a természetben egyébként is előforduló növényt

SemBoga 2014.03.10. 15:45:42

@myr: illetve a háborús körülmény is elég kemény azért, mentálisan alapból ledarálta a társadalmat

GERI87 2014.03.10. 15:53:31

"Fontos tudni, hogy a kannabisz gyógyhatása régóta ismert..... "

igen tudjuk, egy "csodaszer" mindenkinek ezt kéne nyomatnia munka és értelmes dolgok helyett.

"Az állandó füvezéstől felborult a bioritmusa és alvászavarokkal kezdett küszködni. Mindez a mai napig kínozza.-"

hm...érdekes, akkor mégsem kéne annyira nyomatni nem kis buzik?

"De egy este a mentők hívtak, hogy menjek be azonnal az ügyeletre, mert a fiam tablettákkal túladagolta magát!"

remek, még mást is szedett mellé...

"- Ne hagyják, hogy a gyerekeink zombivá váljanak! Lehet, hogy a fűnek vannak hasznos élettani hatásai, de a visszaélés veszélyeinek a kockázata hatalmas; egyetlen normális ember sem szeretné, hogy a gyereke tönkremenjen. Állítsák meg ezt a szörnyűséget, mert a Sátán műve."

Asszonyom, a sátánnak ("aki nem is van") ehhez semmi köze!
Pusztán az emberi hülyeség eredménye...sok unatkozó, idióta fogyatékos kis gyökér van, ennyi.

@A nép fia:

detto, nem nagy cucc.
De hát a sok kis pöcsnek, akiknek az a szintjük hogy kavicsokat dobálnak az autópálya felüljáróról, azoknak biztos kurva nagy élmény és időtöltés...

gulden 2014.03.10. 15:57:16

@ZF2: "de a fő kérdés, miért? Miért legalizáljuk? Miért liberalizáljunk?"
mert ez az egyetlen logikus lépés...a tiltás nem hozott eredményt..sőt..a dizájner drogokat is a nyakunkba kaptuk...
itt nem az a kérdés,hogy miért...hanem ,hogy miért ne...mit vesztünk vele?
Sok átlagember is szívja..és itt nem az a kérdés,hogy ez valójában jót tesz -e az egyénnek..hanem az,hogy miért is kéne vegzálni,börtönbe küldeni aki mégis így dolgozza fel a világ vagy az élete nehézségeit..
Ha tényleg érdekel,hogy mit szűrtek le ott ahol már kipróbálták akkor utána kell nézned mik a tapasztalatok...ha nem is lett egyik ország sem "paradicsomi"azért látszik,hogy eredményességben jóval előttünk járnak..és ezek tények..
Azt elhiszem,hogy egy"batyunak"a világ fekete-fehér,és átláthatatlan,összefüggéstelen..de aki egy kicsit is intelligens az látni fogja,hogy igenis van összefüggés a jelenlegi állapotok és a törvénykezés között..És itt mindegy is,hogy egyetértesz magával a szerhasználattal vagy sem...
nem kell ahhoz füvet szívj,hogy belásd a tiltással nem nyerhetsz..

rasztaszív 2014.03.10. 16:18:51

@gulden:
"itt nem az a kérdés,hogy miért...hanem ,hogy miért ne..."

szerintem pedig pont az a kérdés,hogy miért.miért fogadjuk el,hogy a tudatmódosítás bűn?mi támasztja ezt alá,vallási elveken kívül?

arckönyv 2014.03.10. 16:21:28

tudok én is ilyen családról. mármint ahol ráfogták a fűre azt, hogy a kisebbik fiuk beleőrült a vallásosság nem vallásosság közti állapotba. azt persze nem reklámozzák, hogy a másik 3 gyerek vallási fanatikus lett és korábbi személyiségüket elfelejtve nem is nagyon tartják a kapcsolatukat a szülőkkel... a történetükben az is közös, hogy szerintük is a sátán műve és a fű volt az eszköz. igaz a másik 3 gyerek nem spanglizott, de ez nem zavarja őket. szóval értem én, hogy könnyebb másra fogni. biztosan nem az tehet róla, hogy soha nem nevelték a gyerekeket, nekik mindent szabad volt, és ennek megfelelően annyit is foglalkoztak velük. na ezt gondolom az interjúalany sem reklámozza.

labirintus1 2014.03.10. 16:33:24

Szerintem, ebben a történetben a világon semmilyen szerepe nem volt a marihuánának.

Az én olvasatomban: Volt egy labilis apuka, aki leszarta a gyerekeit és otthagyta őket, hogy elmenjen háborúzni. Majd hazajött, és még labilisabb volt, mint előtt.

Ott volt szintén labilis anyuka, aki képtelen volt a gyerekeit kordában tartani. Pl. nem tudott oda figyelni a nagyobb gyerekre a kisebb miatt. Mi van? Az emberiség nagyobbik részének van testvére és kiválóan kezeli a helyzetet az anyjuk.

Labilis családból jőve a 2 gyerek is labilis lett. A nagyobbik nyilván okkal nem tart kapcsolatot a szüleivel, a kisebbik meg skizofrén. A skizofrénia nagyrészt öröklődő betegség, úgyhogy újra ott vagyunk, hogy labilis a család.

Ha nem a füvet, hanem az alkoholt találják meg, mert pl. apuka borozik, akkor alkoholisták lennének.

A cikk logikáját követve a gyümölcs, meg minden, amit erjeszteni lehet a sátán műve. Persze tudjuk, hogy az alkoholt lehet a gyógyászatban pl. fertőtlenítésre használni, de ezzel együtt be kell tiltani, mert veszélyes. Sőt! A növénytermesztést is, mert még alkoholt készít valaki.

gulden 2014.03.10. 16:33:45

@rasztaszív:
abban azért megegyezhetünk,hogy más volt a célja régen a drogok használatának és más ma is..régen a cél az volt,hogy az az egyén a legkülönbféle kimozdító erők hatására is megőrizze vagy élesítse a tudatát,tudatállapotát...ezzel szemben manapság az emberek "elveszni" akarnak a drogokba vagy a drogok által...tehát önmagában napjaink tudatmódosítása sztm nem helyeselendő...
de a tiltással nem eredményes...és ha nem vegzálod azokat akik életperiódusuk jelenlegi szakaszában épp a fogyasztásnál járnak akkor is fel tudod hívni a figyelmet az ártalomra vagy a hatásaira..

Gyingizik 2014.03.10. 16:52:45

@gulden: Hogyhogy miért? Mert egészségkárosító. A nyugati kultúráknak már van kijelölt soft drogja az alkohol. Nem kell több. A tiltás egyébként is csak elméleti volt, gondolod, ahol apu is szívta Jimi Hendrix koncerten 65-ben, ott mennyire volt eredményes a tiltás? Persze ha vmi piti bűnözőt elfogtak, mondjuk rablással és volt nála fű még jó, hogy azzal is megforgatták nagyon helyesen. És ezt állítják be a legalizálásért küzdők úgy mintha az USA-ban vegzálták volna az embereket a fű miatt, röhögök. Miért kellene mindent legalizálni, amit úgyis csinálnak a népek? Pl. bolti lopást is kellene, a piroson áthajtást is? Vagy pl. utcai naturizmust, amiért San Fransiscóban szabályosan tüntettek az individualista neoliberálnyikok. Hiszen csekély súlyú, nem? Miért kellene minden olyan drogot legalizálni, ami nem veszélyesebb mint a szesz? Akkor holnaptól legalizáljuk a ketamint, ephedrint meg másik 50-et is, hiszen ez erkölcsi kötelességünk ugyebár, mert sokan csinálják, és nem veszélyesebb mint borozni mondjuk. A fű simán kihozhat lappangó pszichés betegségeket, elszállni meg a mai világban a legkönnyebb. Úgyhogy én ellenzem a legalizációt.

rasztaszív 2014.03.10. 16:52:54

@gulden: régen is volt ilyen is,olyan is.ha ma többen akarnak "elveszni",az nem a szereken múlik,hanem rajtunk,akik ilyenné tettük a világot.az "elveszni" akarók büntetése éppen olyan,mint egy gyereket büntetni azért,mert sír.
a megismerés útjait keresők büntetése pedig racionálisan sehogy nem magyarázható.

rasztaszív 2014.03.10. 16:56:39

@Gyingizik: ha az egészségkárosító hatás lenne a mérce,ezer dolgot előbb be kellene tiltani,mint a tudatmódosító szereket.

Gyingizik 2014.03.10. 16:59:05

@rasztaszív: Például? Ja tudom a kenyeret, ahogy Gulden leírta.

rasztaszív 2014.03.10. 17:05:56

@Gyingizik: például egy rakás extrém sportot,az autózást,és,bizony,sok élelmiszert is.

aum 2014.03.10. 17:07:14

Érdekes, nálam a pánikbetegség először koffeintől jött elő és sajnos 20 év után abba kellett hagynom a kávézást, mert kikészít. Sokáig szívtam is, semmi mellékhatás, miután abbahagytam 1 évre rá kezdődtek a pánikos tünetek. Azokkal értek egyet, akik szerint nagyban egyén függő, hogy kire melyik szer veszélyes és melyik nem. Az orvosi célú kutatásokat és használatot támogatom; tényleg kár lenne veszni hagyni egy természetes sokoldalú gyógynövényt.
Én a pánikbetegségre modern antidepresszánst szedtem, de elég durva mellékhatásai voltak. Mostanában természetes gyógynövénykivonatot használok és semmi mellékhatás. Bár már nem szívok, de volt olyan hogy vendégségben véletlenül megettem egy űrsütit és pont egy durva pánikrohamom volt, amikor a felszívódás után el kezdett hatni és teljesen jó lettem tőle. Nálam valahogy a szorongásoldó hatása érvényesül, de ettől még el tudom képzelni, hogy más túlpörög vagy bekattan.
18 év alatt tiltanám a füvezést, 18 év felett meg egy orvosi teszttel (ami egyben felvilágosítás is) lehetne "jogosítványt" szerezni hozzá. A legalizálás adóbevételeit pedig szigorúan oktatásra és tömegsportra lehetne csak fordítani.
Semmiképpen nem kéne divatot csinálni a füvezésnek, de ezt már látjuk az alkoholnál is mennyire káros. Társadalmilag teljesen elfogadott az ivászat, sőt még politikailag is támogatott, mint hungarikum - lásd pálinkafőzés. Simán mennek az alkoholt reklámozó hirdetések, hány ilyen "életérzés" reklámot tolnak az ember képébe, úristen! Aztán ne csodálkozzunk, hogy van 800 ezer alkoholista, egyed falvak teljes férfilakossága gyakorlatilag alkoholfüggő. Jelen pillanatban ez sokkal komolyabb társadalmi és egészségügyi kockázatot jelent, mint a fű. De ahogy az alkohol gasztronómiai és mértékkel fogyasztva kedvező élettani hatásait is lehet oktatni, úgy a fűnél is lehetne találni egy társadalmilag és az egyén számára is optimális megoldást.

blah 2014.03.10. 17:24:09

@Gyingizik: tudod ezt a sok ostoba és demagóg közhelyet már ezerszer hallott itt mindenki. attól, hogy ismételgeted mint a papagáj még nem lesz igaz...

rexter 2014.03.10. 17:30:23

a szerzonek biztosan jo haszna van abbol, hogy 2500 egy gramm fu mikozben az "eloallitasi" koltsege (egy novenyrol van szo) korubelul 10 forint. ha nagyon lampazzuk es tapszerezzeuk akkor 100 ft.
kivancsi lennek h az evente magyarorszagon eladott tobbmillio gram fu hasznabol (ezt saccra 10 es 100 milliard forint kore teszem) a szerzo mennyivel reszesul. a tobbi termeszetesen a maffiaie.
mindenki aki a legalizalas ellen kuzd a maffianak tesz szivesseget. a szerzo is ezzel a sok osotbasaggal amit itt osszehordott.

Gera 2014.03.10. 17:36:07

A füvet nem azért kell legalizálni, mert annyira fasza, hanem azért, mert annyira elterjedt, hogy a tiltása többet árt, mint használ, pontosan annyira értelmes, mint az alkohol betiltása lenne. Az alkoholt az egészségügyi és társadalmi hatásai alapján azonnal be kellene tiltani, de mindenki pontosan tudja, hogy ez mennyire irreális és csak a szervezett bűnözésnek lenne jó. Pontosan ugyanez a helyzet a marihuánával is.

_most_ 2014.03.10. 17:53:07

ismerek olyan embert, aki allergiás a mogyoróra, bele is hallhat ha eszik belőle, amúgy egy háború biztos jó hatással van a gyerekekre, azt bezzeg senkinek se jut eszébe betiltani.

Globetrotter2014 2014.03.10. 17:58:41

@rexter: ez kész... Legyőzhetetlen a logikád. Legalizáljuk az emberölést, vegyük ki a maffia kezéből az extraprofitot... És mi lenne ha inkább az a pár szerencsétlen inkább keresne más hobbit mint a füvezés? Ez a scenárió elő sem kerül?

@Gera: marhára nem annyira elterjedt, képzeld el. Az egészségügyi hatásos kommented meg végképp röhejes.

@aum: "pánikbetegség először koffeintől jött elő és sajnos 20 év után abba kellett hagynom a kávézást, mert kikészít. Sokáig szívtam is, semmi mellékhatás,"

öööö, nem lehet hogy itt mindenáron ki akarsz hagyni egy esetleges összefüggést?

A pálinkafőzéssel nagyjából egyet értek, de az égetett szesz és a bor nem való egy megítélés alá (írom úgy hogy egyiket sem fogyasztom).

Gera 2014.03.10. 18:17:07

@ZF2: Miért is röhejes? Bármelyik szakembert megkérdezheted, az alkohol a kemény drogokkal van pariban. De ha nem vagy teljesen hülye, akkor elég az is, ha szétnézel az országban, van itt vagy egymillió alkoholista és ennek hatásait lépten-nyomon "élvezhetjük". Az alkoholt kizárólag azért nem tiltják be, mert lehetetlen.

Miért is nincs elterjedve a fű? Csak az nem vesz, aki nem akar. Innentől akkor hol is vannak a tiltás pozitív hatásai? Nyilván sehol, csak a negatívak maradnak.

Globetrotter2014 2014.03.10. 18:32:04

@Gera: ez kész. alkohol nem okoz fizikai függőséget. Nagyon durva, hosszú és intenzív alkoholizálás kell a fizikai függőséghez. Meglepne ha 1 millió alkesz lenne, megint marhaságokat írsz. Kb ennyi ember iszik bármennyi alkoholt. Ezek közül lenne pár 10e aki függőségben szenved.

Furcsa a logikád, a tiltás arról szól hogy az emberek nem akarnak... Megfordítva az érvelésed ("az nem vesz, aki nem akar"), az vesz aki annyira akar.

Globetrotter2014 2014.03.10. 18:40:03

@ZF2: és az a pár 10e is inkább lelki, aki fizikai függőségben szenved az általában már pár lépésre van az "aranykortytól" (pl májelégtelenség)....

t74 2014.03.10. 19:03:11

A legnagyobb probléma, hogy egyre fiatalabb korosztály tagjai, egyre nagyobb számban próbálják ki nemcsak az alkoholfogyasztást, a dohányzást, hanem az ún. tudatmodósító szereket is, mint a marihuana. Amellett, hogy szervezetük fizikai mutatói leromlanak még az előtt, hogy teljesen kifejlődhetnének (20-22 éves életkor), komoly pszichés károsodás is éri ezektől Őket, és ebben az esetleges motiválatlanság saját életüket illetően a legkevesebb. Ez nem új jelenség, hiszen elegendő csak a 90-es években "ránk tört" hirtelen szabadságra/szabadosságra gondolni. Az akkori, sok mindent kipróbáló fiataloknak gyerekei születtek, akik szintén sok mindent kipróbáltak. Nekik is gyermekeik születtek, akik még szennyezettebb dolgokat próbálhatnak/próbálnak ki azóta is. Ez bizony jelentkezik minden generáció esetében és minden szinten.

tavolirokon2 2014.03.10. 19:52:18

Igy is van! Ezert kellene betiltani a fuvet! Ez mind nem tortent volna meg, ha illegalis lenne a fu! Ha illegalis lett volna a fu, rahivhatta volna a rendorseget a gyerekeire, hogy a bortonben rohadjanak meg, ne otthon vihorasszanak!

Nade komolyan: A gyerekek ne fuvezzenek. Ugyanugy, ahogy ne cigizzenek, pialjanak, kavezzanak, szipuzzanak. Sot, amig illegalis, es csak bunozoktol lehet venni, addig felnotteket is fenyegeti a veszely, hogy egyszer mergezo szemetet kapnak.

Akinek nem tetszik, ne fuvezzen, mi olyan nehez ebben? Meg csak nem is addiktiv, mint a pia, a cigi, a kave, vagy a higito. Amik mind eros tudatmodosito szerek, es meglehetosen artalmasak is.

Szormekapucnis anyuka jol latja: apukanak inkabb pialnia meg cigiznie kellett volna, mint minden rendes embernek. Mikor abba belehal, az egyreszt into pelda lett volna a gyerekeknek, masreszt utana mar nem mutatott volna rossz peldat soha tobbe, es meg ozvegyi nyugdij is jarna utana. A lelke pedig a menybe jutott volna, nem pedig pokolra, mert a fu a satan muve, a bor viszont jezuskrisztus vere, a cigi pedig szuzmarja tamponja, a kave a szentlelek pottyantasa, a higitot pedig szentjozsef is hasznalta nap mint nap az asztalosmuhelyben.

Amen.

aum 2014.03.10. 20:12:05

@ZF2: milyen összefüggés?
szinte csak tényeket közöltem, az összefüggéseket nehéz bizonyítani. pl. a pánikbetegség bár nagyon elterjedt, még sincs orvosbiológiai magyarázata, csak sejtések vannak.
arra próbáltam rávilágítani, hogy ahány ember annyiféle hatás, érzékenység a különféle pszihoaktív szerekre. van akinek meg se kottyan napi 4-5 kávé, nálam először a napi második volt túl sok, aztán már egyáltalán nem esett jól a koffein.

Gyingizik 2014.03.11. 07:55:52

@rasztaszív: Számos extrém sport be van tiltva (pl. bázisugrás) az autózást nem kizárólag szórakoztató céllal találták ki, sőt (én. pl. azzal megyek munkába). És az élelmet se kizárólag szórakoztatási célból vesszük magunkhoz, hanem mert nélküle meghalnánk.

Gyingizik 2014.03.11. 08:09:19

@blah: Ugyanezt el lehet mondani a sok majom kendermagos-büfészakos félfogyatékosra, akik papagáj módjára ismétlik, hogy a fű nem káros az egészségre, sőt "rákgyógyszer" így megtekerve, elszívva is. Rendszeres használata nem okoz tüdőrákot (egy rákkeltő füst leszívása ugyebár), nem károsítja a rövid távú memóriát, nem okoz koncentrációs zavarokat, nincs káros hatása az idegrendszerre (egy idegrendszert stimuláló anyagnak!). Én csak a saját tapasztalataimnak hiszek. pl. azok az ismerőseim akik fősuli óta rendszeresen szívnak kb. 80 éves nagyanyám szinten vannak rövid távú memória ügyileg (hová is tettem? miért is indultam el? stb.) képtelenek kilépni abból a szarból amiben vannak, pl. mert már nem tudnának új képzettséget szerezni, mert annyira szétszívták az agyukat, hogy egy vizsgaidőszakot képtelenek lennének végigtolni.

Gyingizik 2014.03.11. 08:12:30

@Gera: "Csak az nem vesz aki nem akar" ez egy füves legenda. A faterom pl. nem tudna sehol venni, még ha akarna is. Az ország nem kizárólag fősulis koleszokból nagyvárosi szórakozóhelyekből, meg balaton soundból áll. Ez az állapot azonban megváltozna a legalizációval.

Gera 2014.03.11. 15:13:02

@ZF2: Igazad van, tévedtem, már nincs egymillió, mint húsz éve, csak olyan ötszázezer.

Gera 2014.03.11. 15:15:05

@Gyingizik: Én nem hinném, hogy ez legenda lenne, bár jómagam még csak nem is próbáltam és nem is akarom a tudatomat módosítgatni semmivel, de nem hinném, hogy különösebb gondot okozna a beszerzése.

Gyingizik 2014.03.11. 15:39:56

@Gera: Egy bizonyos körben (értd szubkultúrában), egy bizonyos életkorban valóban nem.
süti beállítások módosítása